5 rad pro úspěšný e-shop

Česko se dá považovat za e-shopovou velmoc. Internetových obchodů je u nás neuvěřitelné množství, řečí čísel něco přes čtyřicet tisíc, a stále se zakládají další. Spousta z nich však neoslaví ani první výročí fungování. Jejich provozovatelé si to totiž představují příliš jednoduše. E-shop nestačí jen založit – to je skutečně otázka několika minut – ale především ho neustále budovat a rozvíjet. To vyžaduje na přehlceném trhu a v obrovské konkurenci značné úsilí.

 

Váš zákazník – váš pán

Snažte se co nejvíce poznat vašeho zákazníka – jeho potřeby, požadavky, přání, touhy. Naslouchejte mu, chtějte zpětnou vazbu, komunikujte, odpovídejte na dotazy, zajímejte se. Právě tímto přístupem totiž získáte spoustu cenných informací, které vám pomohou se zlepšováním služeb.

 

Na vzhledu záleží

Aby se mu dobře nakupovalo, musí být e-shop přehledný, jednoduchý na orientaci, přímočarý a bez překážek. A také musí nějak vypadat, vzhled totiž hraje v online světě velice důležitý význam. Úvodní stránka slouží jako taková výkladní skříň obchodu, měla by upoutat, naladit k nákupu a vtáhnout do své nabídky. Vyplatí se proto investovat do tvorby webových stránek a do kvalitního designu. Vynaložené finance se vám vrátí v podobě vyšší prodejnosti i návštěvnosti.

 

Buďte skuteční odborníci

Měli byste o sortimentu, který prodáváte, vědět první poslední – od parametrů, přes výhody, nevýhody, přidat můžete také nějaké šikovné triky a tipy „z vaší kuchyně“. Napište zajímavé články, poraďte s výběrem, přidejte testy, srovnání, podělte se o svoje zkušenosti. Pokud své odborné znalosti nedovedete správně „prodat“, pak svěřte vytvoření textů šikovnému copywriterovi z marketingové agentury.

 

Buďte osobní

Internetové prostředí je hodně anonymní, chybí osobní kontakt. Abyste tedy získali důvěru, krátce se představte. Vynechejte ale jak vychloubačné, tak i nepříliš sebevědomé věty, fráze a otřepaná klišé. Šikovně vyzdvihněte vaše přednosti. Buďte originální a jedineční, snažte se odlišit od konkurence a nestyďte se projevit emoce.

 

Dejte o sobě vědět

Potřebujete přilákat zákazníky, proto o sobě musíte dát vědět. Bez správné propagace to nepůjde. Návštěvnost dovede podpořit bannerová reklama, PR články, reklama na Facebooku, ale třeba i akční letáky nebo billboardy. Možností existuje nespočet, nejlepších výsledků však dosáhnete správnou kombinací jednotlivých metod. Tak, proměňte váš e-shop ve zlatý důl!