Marketingová strategie: Jaké věci by měla zahrnovat?
Přemýšlíte nad tvorbou marketingové strategie, ale netušíte z jakého konce ji uchopit? Pojďme se spolu podívat na základní pravidla a aspekty, které by marketingová strategie měla zahrnovat.
Definujte své cíle
Žádná marketingová strategie nemůže být efektivní a ani úspěšná, aniž bychom si jasně definovali cíle. K definování cílů využijte matici SMART – cíl musí být specifický, měřitelný, dosažitelný, relevantní, a časově vymezený. Vhodně určený cíl vám pomůže zvolit vhodné marketingové kanály a aktivity. Vše tak, aby byly výsledky přesně takové, jaké chcete.
Myslete na svou značku
Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv taktiku, vaše marketingová strategie by měla být konzistentní se značkou. Nejde jen o tvorbu loga. Konzistentnost se značkou zahrnuje také barvy použité v grafice, celkový vzhled a dojem, který daný vizuál vyvolává v zákaznících, použité fonty, slovník a komunikační tón.
Upravte svou webovou stránku
Před tím, než se pustíte do marketingové kampaně, myslete také na webovou stránku. V případě, že žádnou nemáte, oslovte profesionála, marketingovou agenturu, která vám stránky navrhne na míru vašim představám.
Pokud stránku máte, zkontrolujte, jak je na tom. Je vaše stránka přizpůsobena mobilním zařízením? Je rychlá? Je vizuálně atraktivní? Je obsah na stránce kvalitní? Je stránka optimalizovaná pro vyhledávače? Ne? V tom případě všechny chyby napravte – upravte texty, oslovte grafika, který vám pomůže s vizuály, a SEO specialistu, který stránku zoptimalizuje.
Cílová skupina
Víte, kdo je vaší cílovou skupinou? Předtím, než se pustíte do marketingu, udělejte menší průzkum a definujte svého ideálního zákazníka.
Zvyšujte povědomí
Nezapomeňte ani na přítomnost na sociálních sítích. Je totiž důležité, aby o vás lidé věděli. A toho dosáhnete pouze zvyšováním povědomí o vaší značce. Díky pravidelnému kontaktu s potenciálními zákazníky a postování začnete pracovat na vašem vzájemném vztahu a na důvěře.
Pokud stále nevíte, jak na to, oslovte profesionály v oboru – online marketingovou agenturu, která se postará o to, aby vaše přítomnost ve světě online byla relevantní.