
Proč využívat offline reklamu, i když podnikáte online?
Pokud podnikáte na internetu, s velkou pravděpodobností využíváte také některou z forem online reklamy. Ať už jste vsadili na sociální sítě a nebo na propagaci vaší firmy ve vyhledávačích, časem zřejmě přijde chvíle, kdy budete chtít své aktivity rozšířit a přidat další marketingový komunikační kanál. Zamyslete se proto nad tím, zda by jím neměla být právě offline reklama. Proč? Protože v reálném světě můžete zasáhnout i ty zákazníky, které na internetu nepotkáte.
Online reklama se v poslední době valí ze všech stran. Stačí jen otevřít internetový prohlížeč a kompletně vás zahltí. Je téměř v každém videu, je ve vyhledávání a propagaci konkrétních produktů se dnes věnují i různí blogeři, u kterých byste ještě před pár lety na placenou propagaci narazili jen těžko. Ptáte se, proč je tak oblíbená? Jedním z hlavních benefitů online reklamy je její jednoduchá měřitelnost. Víte, kolik investujete a co přesně za své peníze dostáváte. To však neznamená, že offline reklamu byste měli úplně vypustit. Hlavně pro menší a střední značky či produkty totiž může být opravdu zajímavá. A to dokonce i tehdy, když podnikáte výhradně online. Stačí jen vymyslet vhodný koncept a s minimálními náklady můžete posílit image firmy a představit své produkty novým zákazníkům.
Tip: Nezapomínejte na to, že starší generace na internetu většinou netráví tolik času jako mladí lidé. Offline reklama tedy může být skvělou možností, jak je oslovit.
Uvědomte si, kdo je vaše cílová skupina
Než se do offline reklamy pustíte, měli byste promyslet, jaká forma bude nejlepší. Zvažte proto, kdo je vaše cílová skupina a čím ji nejlépe zaujmout. Pokud prodáváte hračky, zvažte účast na akcích pro děti a nechte si vyrobit propagační předměty – třeba omalovánky. Cílíte-li na ženy, vsaďte na reklamní tašky s potiskem, které mohou být praktickým pomocníkem na drobné nákupy. Pro lokální byznys zase mohou být vhodné billboardy umístěné na strategicky výhodných plochách.
Omezený rozpočet? Nevadí!
Pokud vás offline reklama zaujala, ale nejste si jisti, jakou formu zvolit, zamyslete se nad reklamními předměty. Zatímco u plakátů a billboardů musíte platit každý měsíc za pronájem plochy, jakmile jednou necháte vyrobit produkt s vaším logem, máte postaráno o propagaci na pěkně dlouhou dobu. Reklamní předměty (trička s potiskem, firemní tašky, hrnečky s logem, klíčenky, propisky) totiž lidé milují. Podle výzkumů Mezinárodní Asociace Propagačních Předmětů (PPAI) z roku 2017 si 80 % respondentů darovaný reklamní předmět ponechá a celá polovina z nich je pak využívá minimálně jednou týdně. 18 % dotazovaných navíc odhaduje, že některé reklamní předměty vlastní déle než 11 let. Dávat „dárečky“ potištěné vaším logem se tak může doopravdy vyplatit.