Potřebujete opravit, nastavit nebo upravit tachometr? Poraďte se s námi

Tachometr je běžnou součástí všech vozidel a jízdu bez něj si asi dokážeme jen těžko představit. Jeho částečné nebo úplné selhání může způsobit značné komplikace. Bez otáčkoměru se sice zkušenější řidiči mohou obejít, avšak méně všímaví řidiči mohou motor podtáčet nebo za studena zbytečně přivádět do vysokých otáček. Nicméně odhadnout rychlost je už složitější a rozhodně se nevyplatí riskovat. V nejhorším případě můžete totiž nevědomky přesáhnout rychlost natolik, že dostanete zákaz řízení.

 

Nejčastější potíže

Mezi problémy spojené s fungováním tachometru nepatří pouze funkčnost ručiček na budících. Nešvarů může být totiž celá řada počínaje poškozeným displejem, vadným počítadlem kilometrů (SAFE, DEF), nesprávnými hodnotami teploměru a palivoměru, počtem najetých kilometrů, špatným podsvícením, bzučákem a konče nefunkčními kontrolkami.

 

Oprava tachometru

opravou tachometru není třeba otálet. Ideální možností je navštívení příslušného servisu, kde vám správně nastaví tachometr, opraví závady, provedou kontrolu přístrojové desky nebo ho přeprogramují v případě, že nabyl maximálních hodnot.

Možností je také pustit se do oprav na vlastní triko nebo kontaktovat známého, který vše „opraví za pár korun.“ Ať tak či onak, tyto varianty spíše nedoporučujeme, neboť většinou stejně vedou k návštěvě servisu s mnohdy ještě většími komplikacemi.

 

Nastavení při výměně přístrojové desky

Pokud jste vyměnili přístrojovou desku, nejspíše budete také chtít nastavit na novém tachometru původní hodnoty, což je zcela běžná praxe. Jediné, co bude potřebovat, je vzít si s sebou taktéž desku starou, ať servis může zaručit přesný převod hodnot.

Odkládat jakoukoliv opravu vašeho vozu se zpravidla nevyplácí. A to i v případě kalibrace imobilizéru, řídící jednotky, dálkového ovládání a dalších elektronických komponentů.