Budování značky na sociálních sítích, kterou si vybrat?

Značky, které se vyhýbají budování značky na sociálních sítích, dělají obrovskou chybu. Komunikovat nemusí jenom na nám nejznámějším Facebooku, každá sociální síť má svá specifika a jako jakákoliv značka rovněž své publikum. Jaké jsou možnosti online komunikace na nejznámějších sociálních sítích?

 

Jistotou pro firemní komunikaci je stále Facebook

Facebook je pro firemní komunikaci stále nejužívanější, ale to rozhodně neznamená, že všechny firmy musí skrz něj komunikovat. Mnoho oborů a značek si zde nenajde cílové publikum, příkladem mohou být firmy v sektoru B2B. Dosah organických příspěvků na Facebooku je mizivý, a tak se firmám otevírá možnost placené reklamy, díky níž uvidí příspěvky a obsah značky správná cílová skupina. Pro správné cílení má Facebook spousty cenných dat, cílit je možno dle demografických údajů, zájmů a dat, které o nás Facebook neustále sbírá.

Aktuálně nejvýhodnějším cílením placené propagace na Facebooku je reklama zobrazovaná v mobilních zařízeních, z důvodů nejvyššího zastoupení přístupů na sociální sítě právě z těchto zařízení. Velkým hitem na Facebooku je videoobsah, uživatelé častěji sdílení videa na Facebooku nebo Twitteru a Instagramu než ty, které jsou umístěny na sociální sítě z kanálu YouTube. Velkým privilegiem Facebooku je počet přístupů, většina uživatelů chodí na Facebook denně proto budování značky vyžaduje aktivnější přístup a publikaci obsahu minimálně 2-3 krát týdně.

 

Zaujmout na Twitteru 140 znaky je malým uměním

Ohromit své fanoušky dlouhými texty na Twitteru jednoduše nejde, omezený počet znaků dává ale prostor například pro videoobsah. Hlavní výhodou této sociální sítě je možnost okamžitě reagovat na světové trendy a aktuální oblíbená témata pomocí tzv. hastagů. Vnímání značky lze posílit placenou formou pomocí tzv. Promoted Tweets (reklamních tweetů), Promoted Accounts (sponzorovaných účtů) nebo Promoted Trends (placených trendujících témat). Jak často by měly firmy tweetovat? Zajímavý obsah klidně i každý den.

 

Instagram a Pinterest: ráj fotogenických produktů

Instagram a Pinterest jsou firemní účely jistě specifickou záležitostí, nevyplatí se totiž každému. Nejlépe si na těchto obrázkových sociálních sítích vedou firmy z oblasti krásy, módy, kosmetiky a jídla. Vše, co dokáže atraktivně zvěčnit čočka fotoaparátu, patří bezesporu na Instagram a Pinterest. Skvělé je také to, že k fotografiím můžete vkládat texty, u Instagramu také hastagy a tím budování značky propojit například s Twitterem. Dobrou zprávu pro firmy je také to, že se otevírají možností placené propagace značky. Koncem roku si na obrázkové sociální síti Pinterest budou moci zákazníci zboží na obrázcích, tzv. pinech například i rovnou koupit.

 

LinkedIn: sociální síť zatím neprobádaná

LinkedIn, profesní sociální síť, na které si můžete najít třeba novou práci, má pro firmy velký potenciál. Cílová skupina je na této sítí specifická, jsou to většinou vzdělaní a úspěšní lidé a firmy, které se do komunikace na LinkedIn pustí a budou se snažit porozumět jejím zákonitostem, získají velký náskok před konkurencí. Výběr a nastavení reklamy na LinkedIn je přitom snadný a nabízí spoustu možností. Jednou z nejzákladnějších forem placené reklamy je bannerová reklama a sponzorované aktualizace.

Obecně vzato ceny placené komunikace na LinkedIn jsou oproti jiným sociálním sítím vysoké. Nejlépe se profesní síť Linkedin hodí k B2B komunikaci a k náboru nových zaměstnanců. Představitele a majitele firmy mají rovněž jedinečnou možnost postavit image firmy na tvářích jejích představitelů a jejích profesních příběhů.