Připravte svůj e-shop na Vánoce včas. Rady, jak na to
Předvánoční období i svátky jsou nejdůležitějším a zároveň nejnáročnějším obdobím pro všechny maloobchodní prodejce, ať už se jedná o kamenné prodejny, nebo online obchody. U e-shopů tvoří tržby v tomto období až třetinu celkového příjmu za rok. Přípravu na sváteční nápor zákazníků byste proto neměli podcenit. Připravte se důkladně předem, aby vás nákupní horečka v plné síle nezaskočila v nedbalkách.
Ideální je, když se provozovatelé e-shopů začnou postupně připravovat na vánoční sezónu již během letních měsíců. Vánoční prodeje začínají u některých obchodníků v polovině září. I když to začíná pozvolna, je dobré být připraven a zásobit se už během babího léta sortimentem, který se dobře prodává, a snažit se vyladit expediční procesy. Málokdo si také udělá s předstihem čas, aby analyzoval chyby z předchozího roku a zhodnotil nabyté zkušenosti. To v praxi často vede k opakování stejných omylů, které stojí čas, peníze a někdy i přízeň kupujících. Pamatujte, že předvánoční šílenství se neodehrává jen ve strkanicích mezi regály, ale také ve virtuálním prostředí. Inspirujte se jednoduchými radami, jak se dobře připravit.
Připravte se na velký nápor
Vánoční nákupy e-shopům přinášejí nejen vyšší návštěvnost a více objednávek, ale provozovatelé musejí počítat i s nárůstem počtu vratek, reklamací a dotazů. To s sebou nese požadavek na skladové zásoby, logistiku a komunikaci se zákazníky. Balení a odesílání objednávek proto přenechte sezónním brigádníkům a soustřeďte se na důležitější věci.
Garantujte doručení včas
Největší obavou těch, kteří řeší dárky na poslední chvíli, je, že objednávky se nestihnou doručit včas a dorazí až s křížkem po funuse. Proto důkladně prověřte termíny dodání u dodavatelů a podle toho navrhněte nejzazší datum pro objednání, u kterého můžeme garantovat doručení do Štědrého dne. Posilte také personální kapacitu na rychlejší zpracování objednávek a zařiďte širší nabídku možností dopravy. Nabídněte také kupujícím dopravu zdarma – to je pro mnohé faktor, který rozhoduje, zda v daném obchodě nakoupí.
Zásobte se obalovými materiály
Na odbavení většího množství objednávek je také potřeba připravit se včasným zásobením obalovými materiály. Pokud vlastníte zásilkový obchod a odesíláte zboží poštou nebo přes nasmlouvané dopravce, nakupte si dostatečnou zásobu poštovních a zásilkových obalů už teď. Poštovní krabice a zásilkové obálky všech druhů a rozměrů nabízí přední tuzemský výrobce obalových materiálů Paketo.cz. K dostání jsou i kartonové obálky, bublinkové obálky nebo poštovní samolepicí obálky, které slouží zejména pro přikládání dokumentů k zásilkám. Pokud potřebujete pevnější a bezpečnější obal, ideální jsou plastové obálky. Objednání všech potřebných obalů na jednom místě vám pomůže efektivně šetřit díky množstevním slevám u každého produktu.
Dejte vědět o slevách a dejte zákazníkům tipy
Na viditelné místo soustřeďte speciální slevové akce a zákazníky obešlete speciálním vydáním newsletteru, kde je upozorníte na probíhající akce, zajímavé bonusy k nákupu a výhodné nabídky. Vytvořte také v rámci webu sekci Blog, kam přispějete s různými nápady a tipy. Mnoho lidí neví, co by měli svým blízkým koupit za dárky, proto uvítají inspiraci. Vytvořte pro ně také přehled bestsellerů a doporučovaných vánočních dárků i s ohledem na cenové limity. Rozdělte tipy na dárky podle toho, komu jsou určeny – to usnadní orientaci v nabídce.