Přípravy na Dakar
Začátkem ledna letos, stejně jako v minulých letech, startuje největší světová Rallye Dakar. Letošní ročník je o to zajímavější, že se jedná o jubilejní 40. závod. Závod v letošním roce startuje 6. ledna a pojede se přes Peru, Bolívii a Argentinu. Česká účast je v letošním ročníku opravdu pěkná. Na start se postaví 21 českých posádek.
Jak se připravovali na Dakar 2018? Zeptali jsme se Martina Kolomého z Buggyra Racing
Jak probíhaly přípravy na letošní ročník?
„Všechny ty stresující týdny před odjezdem již máme za sebou, kdy bylo potřeba vše zabalit a na nic nezapomenout. Auta nablýskat pomocí čističů od firmy Kärcher a odvést je na nalodění do Le Havre. Období relativního „klidu“, jsem se snažil využít k udržení kondice ať už chozením do posilovny nebo plaváním.“
Když jsme u příprav, pro nadcházející ročník jste ke spolupráci přizvali i Kärcher. Proč jste se tak rozhodli?
„Je známo, že Kärcher patří ke špičce, co se týká výroby vysokotlakých čističů. A jelikož na rallye závodech jsou tyto čističe opravdu potřeba, tak se spolupráce přímo nabízela. Nyní zatím používáme mobilní vysokotlaký čistič, který využijeme jak na rallye závodech, tak na okruzích.“
Jak proběhly testy vaší nové speciální Tatry Phoenix 2.0 a v čem je lepší něž předchozí modely?
„Já myslím, že testy proběhly na výbornou a vše fungovalo tak jak má. Ale člověk nikdy neví, co se může během 14 dnů na Dakaru přihodit. Můžeme být připraveni sebelépe, ale prostě takové podmínky jako jsou v Peru nebo Argentině nikde poblíž nemáme, proto jsem rád, že jsem se letos premiérově zúčastnil Silk Way Rallye, která otestovala techniku opravdu důkladně.“
Minulý ročník jste dojel patnáctý, ale na začátku to vypadalo nadějněji.Jaké umístění teď přibližně očekáváte?
„Boj o první tři pozice, ale spíše, než očekávání je to přání i když ne nereálné. Už několikrát jsme se přesvědčili, že když vydrží technika, tak můžeme bojovat o nejvyšší příčky.“
Co předpokládáte, že Vás na příštím ročníku Dakaru čeká a čím se nechcete nechat překvapit?
„Čeká nás určitě těžký začátek v podobě peruánských písečných dun. Je možné, že už od prvních etap se budou tvořit velké časové rozestupy. Pro mě je to výzva a těším se na ní. Nerad bych aby se opět nějak závod zkracoval z důvodu počasí, věřím, že letos to organizátoři zvládnou daleko lépe.“
Vaše auto potřebuje jak před závodem, tak i v jeho průběhu neustálou údržbu. Jak to řešíte?
„Jelikož většinou bývají na autě opravdu velké nánosy bahna, potřebujeme na očištění opravdu kvalitní vysokotlaký čistič. To nám také firma Kärcher poskytla, za to děkujeme. Určitě to bude pro kluky mechaniky ulehčení. Mám za to, že už jí použili před odjezdem na dílně a nemohli si ji vynachválit.“
Jaká byla nejprekérnější situace za dobu, co se Dakaru účastníte?
„Mezi nejprekérnější situace asi řadím, když jsem projížděl bahnitým terénem a přední sklo bylo tak zablácené, že to stěrače ani nestíhaly setřít. To se pak modlíte, aby někdo nejel před vámi, protože toho moc nevidíte a ubrat na plynu se vám také moc nechce. V ten moment by se určitě myčka od Kärcher hodila.“, dodává s úsměvem Martin Kolomý
Držíme palce. Další informace z Dakaru naleznete průběžně na těchto stránkách a na www.karcher.cz a www.svetcisteni.cz