Čeká vaši firmu stěhování? Plánujte efektivně, aby neutrpělo vaše podnikání
Říká se, že je lepší vyhořet než se stěhovat. Toto okřídlené úsloví by nejspíše potvrdil každý, kdo někdy musel fyzicky přemisťovat celou svou existenci. A ti, kteří byli jmenováni zodpovědnou osobou za stěhování celé kanceláře či firmy, by to bez váhání stvrdili vlastním podpisem. Obavy jsou na místě, ale nenechte se jimi ochromit. Využijte je konstruktivně k dobré přípravě tak, aby stěhování proběhlo hladce a nemělo vliv na chod vaší firmy.
Stěhování je náročný proces, který zaměstnává tělo i duši. Vyžaduje celé dny a dlouhé týdny příprav, od zabalení krabic ve stávajícím působišti po vybalení posledního šanonu s dokumenty v novém sídle. Nezáleží přitom, jestli měníte adresu na tu o pár bloků dál, nebo se stěhujete na druhý konec republiky. Vždy je to stejný proces. S každým dalším stěhováním budete moudřejší a budete vědět, jakých chyb se už nesmíte dopustit, a naopak jak si práci ulehčit. Pokud vás stěhování čeká poprvé, neznamená to, že tento křest ohněm musíte podstupovat neznalí a nepřipravení. Stačí se inspirovat radami a tipy zkušenějších. Klíčové jsou především dvě věci: harmonogram stěhování a plánování s dostatečným předstihem.
Najměte si profesionála
Některé věci lze bez obtíží přestěhovat svépomocí, jako například osobní majetek, důvěrné dokumenty a podobně. Na zbytek je lepší poptat služby externí firmy, která vám se stěhováním či vyklízením pomůže. Je totiž třeba zvážit mnoho proměnných, s kterými si člověk bez zkušeností neví rady. Jedná se například o odhad, kolik stěhovacích vozů bude třeba, kolik zaměstnanců přímo z řad firmy bude na stěhovací akci třeba nasadit, co všechno se bude stěhovat či vyklízet a jak bude celá akce probíhat. Je přitom nutné myslet na všechny eventuality a ke každému planu A mít i záložní plán B. Solidní stěhovací firmy jsou schopny poskytnout vám nezávislou konzultaci všech těchto proměnných a přijít se stěhovacím plánem na míru i s konkrétní cenovou nabídkou.
Když stěhování, tak i vyklízení
Jakkoliv je stěhování pro většinu lidí nepopulární, má i své světlé stránky. Vnímejte ho rovněž jako příležitost protřídit za ta léta nashromážděné věci, dokumenty a vybavení, jež už je staré, nepotřebné či nefunkční. Je pravděpodobně, že takového „odpadu“ bude mnoho, proto se u stěhovací firmy zajímejte rovnou o vyklízecí služby. Pokud se budete zbavovat starých elektronických zařízení, myslete na jejich ekologickou likvidaci.
Kvalitní obalový materiál
Pokud se chcete vyhnout poničení firemního majetku nebo citlivých spisů, zapomeňte na krabice od banánů a investujte do kvalitních stěhovacích krabic, které jsou přímo určeny pro tento účel a jsou nosné i bytelné. Nestojí mnoho a investice do nich se vám rozhodně oplatí. Tuzemský prodejce obalových materiálů Paketo.cz prodává krabice na stěhování a ukládání předmětů z kvalitní 5vrstvé vlnité lepenky se zpevněnými stěnami a dnem. Krabice vynikají svojí snadnou manipulací, pevností a variabilním provedením v různých velikostech i barvách. V případě specifických potřeb je možné zhotovit i krabice na míru dle individuálních požadavků.
Určení vhodného stěhovacího času
Čas je drahocenná komodita a může se lehce přepočítávat na peníze, proto stěhování naplánujte s předstihem na víkend, svátek nebo noční hodiny tak, aby pokud možno vůbec nedošlo k omezení provozu. Pokud se musí alespoň část stěhování odehrát ve všední dny, vyhněte se nejkritičtějším dnům z celého týdne, tedy pondělí a pátku. Pondělky bývají pracovně nabité a hektické, v pátek zase každý spěchá z práce, aby začal svůj víkendový program.