CSR: může být společenská odpovědnost konkurenční výhodou i pro malé firmy?

Od 1. ledna 2017 začala i v českém právním prostředí platit Směrnice EU o nefinančním reportingu velkých společností. Nově jsou povinni ve své výroční zprávě uvádět informace o jejich zodpovědném přístupu k otázkám životního prostředí, korupci, dodržování lidských práv nebo například vztahu k zaměstnancům a dalším sociálním tématům. Cílem je poskytnout jak zákazníkům a zaměstnancům, tak zejména investorům informace o jejich zodpovědném chování. Může být CSR neboli společenská odpovědnost firem přínosem i pro malé a střední podniky?

Poslední průzkumy ukazují, že zákazníci stále častěji volí pro svůj nákup služby nebo produkty společností, které si uvědomují svůj dopad na bezprostřední okolí. Podle studie společnosti Morgan Stanley se tak děje i u investorů, kteří se velké míře zajímají o udržitelné a zodpovědné investování. Až 86 % mladých investorů bere v potaz nejen finanční návratnost své investice, ale také dopad jejich zainvestovaných prostředků do společnosti a životního prostředí. Takovéto podnikání má přidanou hodnotu, která se odprošťuje od čistě konzumního pohledu na svět.

Udržitelné a odpovědné podnikání často budí v lidech představu o charitě, která brzdí ekonomický růst. Správně uchopené CSR však může vést k přesnému opaku. Společensky odpovědný a udržitelný vývoj firmy lze pojmout jako investici do vlastních lidí, jako podporu lokálních dodavatelů a rozvoj komunity nebo jako přínos pro životní prostředí, ve kterém žijeme. V očích zákazníků se stanete „love brandem“, společností, která má oproti konkurenci přidanou hodnotu a svůj vlastní příběh. Přístup „po nás potopa“ není v dnešní době trendem a atmosféra napovídá, že zákazníci se budou čím dále více zajímat, odkud jejich produkt pochází, jak byl vyroben, jakou zanechá ekologickou stopu či v jakém environmentálním a sociálním prostředí budou nadále žít.

Máte za sebou první rok, kdy jste se rozhodli „jet na sebe“. Začali jste podnikat a vidíte první výsledky svého úsilí. Pravý čas na sebereflexi. Můžete zhodnotit, kde máte mezery a rezervy, a kam byste mohli pro váš rozvoj investovat. Podnikání je živý organismus, se kterým se vyplatí neustále pracovat. Odlište se od konkurence a zapřemýšlejte, jak byste mohli zlepšit prostředí kolem vás či vytvořit ideální pracovní podmínky, které budou vaše zaměstnance motivovat. Udržet si dnes skvělé pracovníky není jednoduché a právě ti často bývají základním kamenem vašeho podnikání. Pokud máte vizi, ale z vašeho zisku ho zatím nezvládnete financovat, lze si pomoct podnikatelskými půjčkami, které nabízejí i nebankovní instituce bez nutnosti zdlouhavé administrativy. Ověřte si, zda mají transparentní podmínky, a jak dlouho trvá vyřízení žádosti. Například společnost Ferratum Business nabízí vyřízení půjčky během jednoho pracovního dne. S dobrými nápady není na co čekat.

 

O Ferratum Group:

Ferratum Group je mezinárodní poskytovatel mobilního bankovnictví a digitálních spotřebitelských a malých firemních úvěrů, distribuovaných a spravovaných mobilními zařízeními. Společnost Ferratum, která byla založena v roce 2005 a sídlí v Helsinkách ve Finsku, se rychle rozrostla do 25 zemí Evropy, Afriky, Jižní a Severní Ameriky a Asie a Tichomoří.

Jako průkopník v oblasti technologií digitálních a mobilních finančních služeb je společnost Ferratum v čele revoluce digitálního bankovnictví. Mobilní banka společnosti Ferratum, která byla uvedena v roce 2016, je inovativní platforma pro mobilní bankovnictví nabízející celou řadu bankovních služeb včetně digitálních plateb a převodů v reálném čase v rámci jedné aplikace. V současné době je k dispozici na pěti evropských trzích. V čele s jeho zakladatelem Jormou Jokelou má Ferratum přibližně 1,9 milionu aktivních a bývalých zákazníků, kteří mají nebo v minulosti měli jeden nebo více úvěrů (data k 31. prosinci 2017), z nichž více než 780 000 zákazníků má otevřený mobilní bankovní účet nebo aktivního zůstatek úvěru za posledních 12 měsíců.

V České Republice poskytuje společnost bankovní spotřebitelské úvěry pod značkou Ferratum Money a nově také podnikatelské úvěry pod značkou Ferratum Business.

Ferratum Group je vedena v Prime Standard Frankfurtské burzy cenných papírů pod symbolem „FRU“. Další informace naleznete na adrese www.ferratumgroup.com.