Dobude nová Škoda Kodiaq i americký trh?
Čekalo se na ni dlouho, ale vyplatilo se to. Nová Škoda Kodiaq je pro mladoboleslavskou automobilku revoluční, protože s ní vstupuje do dosud neprobádaného segmentu velkých SUV. A možná i proto, že se svým největším vozidlem pravděpodobně zamíří až do zámoří. O prodeji na americkém trhu se zatím pouze spekuluje, ale není jediný důvod tomu nevěřit. Vždyť Škoda již v USA registrovala tři modely.
Vstup na americký trh by pro Škodu nebyl jednoduchý, protože na něm nemá tradici. V 50. a 60. letech minulého století to automobilka zkoušela s Fábií a Octavií, poté se „stodvacítkou“ a rapidem, ale žádný větší úspěch nezaznamenala. S ohledem na (ne)kvalitu automobilů někdejšího východoevropského bloku se není čemu divit.
Ale vraťme se do současnosti. Před několika měsíci Škoda registrovala názvy Octavia, Superb a Yeti. Podle odborníků by Superb a Octavia mohly Američany zaujmout, neboť právě tyto typy vozů táhnou nejvíce. S Yetim je to komplikovanější, protože je v USA zájem spíše o velká SUV. Neměli bychom však zapomínat na prodlouženou verzi, kterou Škoda prodává v Číně.
Nová Škoda Kodiaq by na americkém trhu mohla zabodovat, a to hned z několika zásadních důvodů. Podaří-li se automobilce zviditelnit natolik, že pro zákazníky přestane být velkou neznámou, bude mít konkurenční výhodu díky stylovému designu vycházejícího ze studie VisionS. Velké naděje dává vozu i sám generální ředitel Bernhard Maier, kterému s myšlenkou na expanzi vážně koketuje.
Nyní si budou škodovácké SUV užívat především našinci. Ceník nové Škody Kodiaq byl zveřejněn a na základní cenu reagovali potenciální zákazníci poměrně dobře.
Škoda jen, že na americkém trhu nebyla registrována nová Fabia. Jeden z nejhezčích malých vozů koncernu VW by možná uspěl u mladší generace a něžného pohlaví.