Home office jako pracovní benefit? Využívejte ho naplno v komfortně zařízené pracovně!

Práce z domova se v současné době stává výrazným trendem všech pokrokově smýšlejících firem, které jej zařazují na seznam benefitů pro své zaměstnance. V mnoha oborech či v případě samostatně výdělečných osob je dokonce home office každodenní záležitostí, který však přináší oběma stranám výhody i nevýhody.

Firmám umožňuje snížení nákladů za pronájem pracovních prostor, ale zároveň odepírá možnost vzájemné interakce a komunikace či případné kontroly. Na druhé straně zaměstnanec těží z úspory času, jisté míry svobody a pobytu ve známém a sobě přátelském prostředí. S tím však také souvisí jistá nevýhoda, a sice v mnoha případech nevhodně zařízené pracovní místo s nedostatkem místa, nekvalitním osvětlením či nedostatečným kancelářským vybavením. Chcete-li tedy během své práce využívat benefit home officu, zainventujte do kvalitního kancelářského vybavení, které podpoří vaši produktivitu a pozitivně podnítí pracovní výsledky.

 

Kam s pracovním koutem?

Vhodné umístění pracovny je základním klíček k úspěchu. Nejlepší možností je vyhranit pro pracovnu jeden celý pokoj, nejlépe mimo hlavní obytné části. Zajistíte si tak nejen soukromí, ale i dostatečný klid na práci. V případě, že vám dispozice bytu či domu nedovolí umístit pracovnu do samostatné místnosti, volte v bytě takové místo, kde budete nejméně rušeni ostatními členy domácnosti nebo případnými vzruchy z ulice. Velice důležité je umístění pracovního stolu v souvislosti s denním světlem, vybírejte proto části místností, kde je jeho dostatečný přísun a rozhodně se nespoléhejte pouze na umělé osvětlení. Klíčové je také umístění pracovní plochy tak, aby na ni světlo dopadalo co nejvíce a nedocházelo k jeho zastiňování. Pro praváky je tedy vhodné situovat stůl tak, aby světlo přicházelo zleva, pro leváky naopak. V případě, že bude na pracovní ploše umístěn počítač či notebook, nedoporučuje se sedět zády k oknům, neboť světlo a sluneční paprsky během dne značně ztěžují viditelnost obrazovky, což stejně jako umělé osvětlení způsobuje nadměrnou námahu očí.

 

Nepodceňujte výběr kvalitního nábytku

Po výběru vhodného pracovního koutu přichází řada na výběr vhodného vybavení. Podceňovat byste primárně neměli výběr stolu a židle, neboť právě tyto dva kusy nábytku budou přímo zodpovědní za váš komfort, zdraví a pohodlí při práci. Stůl vybírejte podle účelu – počítačový s vysouvací plochou pro klávesnici, s dostatečnými úložnými prostory a chytrým řešením pro vedení kabelů, a dostatečně prostorný, s nastavitelnou výškou a polohovatelnou pracovní plochou v případě, hodláte-li stůl využívat například pro nákresy. Na základě výšky stolu volte následně i židli v odpovídající výšce, nejlépe s  prostorným sedákem a dostatečně vysokým, polohovatelným ergonomickým opěradlem včetně opěrek rukou a hlavy.

 

S atypickým prostorem pomůže nábytek na míru

Pokud si se zařízením pokoje či pracovního koutu nevíte rady nebo se nechcete zdržovat plánováním a nákupem jednotlivých kusů nábytku, zvolte možnost zhotoveného nábytku na míru, kterou nabízí například společnost PK – interiér. Na základě vašich požadavků zhotoví prostorové náhledy a následně zinscenují samotnou realizaci od výroby až po montáž. Máte tak jedinečnou možnost zrealizovat a zútulnit své pracovní místo přesně podle svých potřeb tak, jak to bude nejlépe vyhovovat pouze vám. Nabídku na míru navíc oceníte také v případě atypických místností nebo koutů, kam běžně dostupné kusy nábytku z dispozičních nebo prostorových důvodů umístit nelze.