Má v dnešní době internetový obchod ještě šanci?
Česká republika je velmocí v mnoha odvětvích. Jednou z nich je i množství fungujících e-shopů na počet obyvatel. Na konci roku 2015 jich na území našeho států bylo na 42 tisíc. Ze statistického hlediska se více jak polovina nově vzniklých prodejních portálů nedožije svých prvních narozenin a další část se potácí na pokraji mizivé ziskovosti. Proč si tedy v dnešní době internetový obchod zakládat a jak se vyhnout neúspěchu?
Internetové obchody a jejich dostupnost v České republice
Nadstandardní rámec podnikatelské působnosti v oblasti online prostředí je dán velkou dostupností nástrojů pro vytvoření takového shopu. Internetové obchody se dají založit zcela zdarma, a to bez jakýchkoliv starostí už během několika málo minut. V případě náročnějších požadavků na vzhled, funkce a přizpůsobení vlastních požadavků je pak vhodné oslovit zkušenější odborníky.
Dá se online prodejem uživit?
Na tuto otázku existuje univerzální odpověď, která se dá použít v jakémkoliv segmentu podnikatelské činnosti. Trh je nasycený jen do takové míry, do jaké se o něj ve skutečnosti zajímáme. Pravé podnikání se zakládá na dobrém nápadu, důkladném zmapování své klientely a poskytování skutečně kvalitních služeb. Pokud se budete svému záměru věnovat opravdu naplno, mohla by vás tvorba e-shopu ve spolupráci s profesionály zajímat a zároveň se stát hlavním zdrojem příjmu.
V jaké oblasti obchodovat
Největší konkurenci naleznete v obchodování s elektronikou, pneumatikami, oblečením, parfémy, kosmetikou, pet shopy a hobby nářadím. Zde je opravdu těžké prorazit. Pamatujte si, že nejlepší produkt je malý, má vyšší hodnotu, nekazí se, je vyráběn stále dokola a navíc se využívá k opakované potřebě. V případě zájmu o svůj první shop, kontaktujte Shoptet.