Nová éra parfémů
Boucheron, tvůrce touhy
Boucheron, to je přes 150 let výjimečných výtvorů, které naplnily tlukoucí srdce vzrušením stejně rychle, jako se plnily šperkovnice vzácnými kameny. Dům Boucheron, jakožto první klenotnictví, které se usadilo na slavném náměstí Place Vendôme, se stal součástí legendy už ode dne jeho zrodu roku 1858. Od nestandardní knihy objednávek, až po jeho ikonický prsten “Quatre”, měl vždy tento francouzský klenotník jediný cíl: vzdát poctu ženskosti, eleganci a modernosti.
Smysl pro jedinečnost
Před uvedením kolekcí zasvětil Frédéric Boucheron svůj talent zakázkovým modelům. Poté bylo možné nalézt Boucherona v každé významné světové metropoli a jeho proslulost rostla s každou další objednávkou. Nic nebylo příliš krásné, ani příliš nákladné. V roce 1928 maharádža z Patialy neváhal ani chvíli a svěřil svou sbírku drahých kamenů přímo do rukou Louise Boucherona, aby je přeměnil na velkolepé kousky. O dva roky později svěřil íránský šáh Boucheronovi poklad Perské říše. V Boucheronových dílnách přivedli k životu nesčetné množství extravagantních výtvorů, ať už šlo o 159 karátový safír nebo neuvěřitelně barevné diamanty.
Výjimečná klientela
Zatímco ostatní domy odmítly prodávat své výtvory francouzskému podsvětí a kurtizánám, Boucheron jim udělal brilantní nabídku. Tím, že klenotník věnoval tak málo pozornosti ‘protokolu’ nebo sociálnímu postavení, ukázal téměř avantgardní toleranci ženám, které se tím osvobodily od konvencí. Tato otevřenost je stále součástí kodexu značky Boucheron.
Klíčovým slovem je smyslnost
Zatímco ostatní klenotníci pracují s barvou, umělci v Boucheronově dílně nezapomínají na své malířské plátno – kůži. Její jemnost. Její záře. Její textura. Každý šperk, od největších karátů po ty nejmenší klenoty, splyne s pokožkou, sleduje křivky těla a vlní se přirozeným pohybem. Zlato je přivedeno k životu a i ty nejsložitější konkurenční kousky se před těmi Boucheronovými dávají na útěk.
Věčné poklady
Dům vždy používal velmi odvážné techniky broušení, vkládání křišťálů, zlata a drahých kamenů. Důkazem toho jsou výtvory od náhrdelníku Question Mark prezentovaném na Mezinárodní výstavě v roce 1899 až ke šperkům s indickými vlivy, které preferoval Louis Boucheron. Od slavných hodinek “Reflect” z roku 1947 k legendárnímu prstenu “Quatlre” vytvořenému v roce 2004. Tyto kultovní šperky přitáhly pozornost tísíců žen, včetně celebrit jako Joséphine Baker, Grace Kelly, Julianne Moore, Gwen Stefani, Nicole Kidman, Anne Hathaway, Charlotte Rampling a Kristin Scott Thomas.
Boucheron, legendární vůně
„Zatímco Boucheron vždy vzdával poctu ženské kráse za pomocí nádherných šperků, vstoupil v roce 1988 do říše parfémů. Byl to nový způsob pro putování po cestách snů a moderní smyslnosti. Byl to nový jazyk pro vyjádření emocí, náš důvod k existenci a tvorbě”, Alain Boucheron (Prezident domu Boucheron v letech 1980 – 2004). V parfémech se podařilo odrazit skutečnou ilustraci hodnot drahých šperků. Titulní parfém se stal symbolem ženskosti během několika měsíců. Pocta záhadnosti, svůdnosti a smyslnosti. Destiluje lesk na nahé kůži a odhaluje eleganci, která je stejně vzácná jako šperky navržených pro jejich nositele.
Všechny zkušenosti používá klenotník k vytvoření prstenu
Dílny Boucheron, inspirované speciální objednávkou svých klientů, vytvořily flakon podobný šperku. V minulosti byly často vyzívány k výrobě dekorativních krabic, aby zachytily podstatu parfémů šitých na míru. V roce 1988 přijaly novou výzvu v podobě návrhu olfaktorních šperků. Tvar prstenu byl přirozenou volbou. Imaginární kruh v křišťálu zdobený zlatým vroubkováním a modrým safírovým kabošonem. Tento flakon zažil takový úspěch, že klienti doslova zaplavili Place Vendôme, aby skoupili tuto luxusní verzi lahvičky. Tento první parfém byl přezdívaný ‘ring bottle’.
Květiny světla
V roce 1988 návrháři parfémů Francis Deleamont a Jean-Pierre Bethouard vytvořili nezapomenutelně intenzivní recept. Tvářil se jako drahokam a jeho orientální květinová vůně zahalí pokožku aurou smyslnosti. Nejdříve měkké světlo mandarinky a pomerančové květy odhalí subtilní ženskost. Následuje opulentní srdce z bílých květů, které nabízí halogenové jiskření, intenzivně slunečný ylang ylang a opojný odér jasmínu a tajemný dotek tuberózy. Jakmile se vůně začne šířit, zahalí vaši pokožku vlna touhy. Orientální vibrace vanilky, neodolatelná kapka jantaru a sametový základ santalového dřeva diskrétně přivolá rty na váš krk.
V roce 2011 se legendární vůně vrací znovu zahalena do originální lahvičky tvaru prstenua je ještě odvážnější než dříve.
Boucheron Pour Homme, dlouhotrvající mužnost
Po tomto mimořádném úspěchu uvedl Boucheron v roce 1989 verzi parfému pro muže. Zatímco ženská stránka se inspirovala luxusními šperky, pánská verze si vzala inspiraci z kolekce hodinek. Výsledkem byl flakon s výrazným vroubkováním na bocích připomínající kultovní hodinky Reflect.
Odkaz rafinovanosti
Boucheron Pour Homme Eau de Toilette je aromatická, citrusová a dřevitá vůně podepsaná parfémářem Raymondem Chaillanem. Náruč bergamotu a verbeny osvěžuje koriandr a bazalka. Smělost květinového aspektu, který je složen z růží a ylang-ylang, upřímně pomrkává na ženskou verzi. Páteř tvoří směs dřeva, vetiveru, pačuli, mléčného santalu a dubového mechu. Všeobjímající finále zakončuje podpis tkaný bílým pižmem.
Jaïpur, olfaktorní cesta
V roce 1998 uvedl Boucheron novou pánskou vůni, jež se inspirovala výletem Louise Boucherona do Indie roku 1920. Tento parfém nese dle významného města název Jaïpur a je ukryt v lahvičce, která evokuje architekturu astronomické zahrady patřící maharádžovi jménem Jai Singh II. Flakon je věrný kódu svých předchůdců a také zahrnuje modrý safírový kabošon a zlaté vroubkování.
Orientální bohatost
Tento orientální recept navržený Annickem Manardem nás bere na výlet až na druhý konec světa, kde má hlavní slovo koření. Pod šuměním bergamotu, fialky a pelargonie, objevujeme hřebíček, skořici a muškátový oříšek. Opojný jantarový základ s vanilkovou patinou odhaluje celou sílu Jaïpuru.
Eau de parfum: nečekaně mužná variace
Vedle toaletní vody uvádí Boucheron na trh také verzi parfémové vody pro vůně Boucheron a Jaïpur. Tato koncentrovanější verze je určená pro muže hledající extrémní důmyslnost.