Podnikáte v malém městě? Důraz je nutno klást na osobní kontakt

Maloměsta a vesnice mají své kouzlo. A to nejen, co se bydlení týče, ale i podnikatelé si tu mohou přijít na své. Jen je třeba zaměřit se na odlišné aspekty, než které volí velkoprodejci v městech s desítkami tisíci obyvatel. Na jaké?

 

Pověst

Tak jako velké řetězce získávají zákazníky díky online recenzím, provozovatelé lokálních podniků musí počítat s tím, že názor druhých hraje prim. Vždy mějte na paměti, že zákazníci si mezi sebou své zkušenosti z nákupu u vás předají. A to jak špatné, tak dobré. Na prvním místě tedy musíte vždy mít férový a osobitý přístup ke klientům. Je důležité naslouchat jejich potřebám a umět zodpovědět všechny otázky o produktech. Nákupem pro vás vztah se zákazníkem nekončí, naopak. Měli byste být k dispozici i poté. To, že v okolí není konkurence, neznamená, že místní obyvatelé využijí vašich služeb i příště. Obzvláště, kdy je s dobou online e-shopů vše tak jednoduché.

 

Podpora prodeje

Předpokládáme-li, že se o vás potenciální zákazník doslechl od známých, je důležité umět ho v obchodu udržet, jakmile jednou přijde. K tomu často slouží různé pultové či podlahové displeje, nebo dárkové a prodejní obaly, které významně podporují rozhodnutí zákazníka ke koupi. Zboží, které je dle vás výhodné nebo by mohl být hlavním důvodem návštěvy, je dobré viditelně vystavit a podprahově jej tak nabízet. Ideálním řešením jsou právě velké propagační stojany. Ty jsou využívány k podpoře a zvýšení prodeje, uvádění nových výrobků na trh a zlepšování vnímání značky v místě prodeje. Zajímavé a poutavé displeje umožňují značce diferenciovat se od zbytku nabídky. „Díky konstrukci z kartonu a lepenky jsou lehké a přesto s dostatečnou nosností i na těžší výrobky. Celoplošný plnobarevný potisk ve fotografické kvalitě je samozřejmostí a zvyšuje tak atraktivnost. Displeje jsou v naprosté většině dodávány v plochém stavu, avšak na místě jsou lehce sestavitelné. Po upotřebení jsou stoprocentně recyklovatelné.“, říkají odborníci týmu specialistů na výrobu POP a POS produktů Paketo.one.

 

Cenová politika

Podnikatelé v malých městech mají často tendence prodávat své zboží za přehnaně vysoké ceny. Již dávno však neplatí, že místní usedlíci si daný produkt jinde koupit nemohou. Vysoké ceny si jednoduše nemůžete dovolit, pokud nechcete o své klienty přijít. V žádném případě neříkáme, abyste zboží zbytečně podceňovali. Volte takovou cenu, která odpovídá kvalitě. Jedině tak si získáte důvěru a příslib další návštěvy v obchodu.

Taktéž se vyplatí se zákazníky pracovat a nabízet jim výhody za to, že u vás nakupují. Nebraňte se slevovým akcím a dalším speciálním nabídkám. V širším měřítku vám to přinese vyšší zisky a oblíbenost.