Stále větší obliba videí přináší novinky na YouTube i Facebooku
Sdílení videí je fenoménem posledních let. Na internetovém komunitním portálu YouTube může svá videa vkládat zdarma kdokoli. Každý den se zde rodí hvězdy, z některých se staly celebrity, jejich videa zhlédly statisíce či dokonce miliony lidí. A je jedno, zda se jedná o písničky, filmy nebo návody na výrobu něčeho. Všichni populární čeští Youtubeři „vyrostli“ na tzv. Let’s play videích, tedy na komentovaném hraní počítačových her, nejčastěji Lega, Minecraftu a dalších titulů. Nejsledovanější příspěvky jsou zajímavé pro firmy k vložení reklamy.
Nový nástroj pro měření reklam na YouTube
Pro firmy používající reklamu na YouTube zavedla společnost Google nástroj brand lift na měření vlivu YouTube kampaní na uživatele. Postoje ke značce se měří pomocí dotazníků, které přinášejí zadavatelům reklamy zajímavé informace. Podle Petry Brodilové z české pobočky Googlu je brand lift de facto jediným způsobem, jak dokázat, že reklama na YouTube funguje, což znamená, že ji někdo viděl, že si ji někdo zapamatoval a že se na jejím základě nějak choval. Pouze z kliků toto klient nevyčte,“ popisuje.
Výhody brand liftu
Výhodou brand liftu je možnost upravovat kampaně ještě během jejich průběhu, a to podle výsledků, které získají. „Brandové výzkumy získávají klienti obvykle po skončení kampaně, takže nemohou optimalizovat probíhající kampaň. V případě brand liftu je to mnohem rychlejší – první výsledky je možné obdržet po sedmi dnech od začátku kampaně,“ vysvětluje Brodilová. „Po prvním týdnu kampaně je tak možné pozměnit rozpočet například posílit cílovou skupinu, která klienta zajímá,“ říká Petr Houzar z Googlu. Brand lift navíc umožňuje měřit i dopad brandových kampaní na vyhledávání v Googlu a na YouTube.
Nový nástroj pro přiblížení reality
YouTube se nedávno zaměřil na vylepšení videopřenosů v reálném čase. Novým nástrojem má být video, ve kterém se dá libovolně měnit úhel kamery, tím ještě lépe přiblíží dění na místě. „Všichni jsme se nejednou nemohli nacházet tam, kde jsme zrovna chtěli – ať už jde o sportovní zápas, hudební koncert či rodinnou sešlost. Zmíněné technologie mohou lidem pomoci být těmto událostem blíže,“ vysvětluje Neal Mohan, produktový manažer YouTube na blogu firmy. Důraz se přitom klade nejen na vizuální, ale i na zvukovou složku. Podpora prostorového zvuku je zajímavá především při přenosech koncertů. Tato panoramatická videa už ve svých reklamách využívají firmy Nike nebo GoPro.