Statistiky kolem pánského spodního prádla

Průzkumů se napříč celým světem vytváří hodně, mnoho z nich se týká také spodního prádla, a tak máme docela dobrou představu o tom, jakým střihům dávají pánové přednost a jaké mají zvyky.

 

Tři střihy

Pro někoho samozřejmost, pro druhého překvapivé zjištění. Slipy, které jsou často považovány za přežitek dob minulých a myslíme si, že je nikdo nenosí, se stále drží na předních příčkách prodejnosti. V průměru si je kupuje více než třetina mužů. Velmi oblíbené jsou například mezi sportovci, a to i těmi vrcholovými, jak často můžeme vidět v reklamách. Mají totiž anatomicky tvarovaný střih a jsou upnuté, takže nikde netlačí, nepřekáží v pohybu a zároveň nejsou ani vidět pod jakýmkoliv svrchním oděvem. O něco méně než třetina mužů si kupuje boxerky, které také obepínají tělo, mají však nohavičky a většinou tvarovaný klín, který poskytuje dostatečnou oporu při sportovních aktivitách. Sluší každému typu postavy a u žen jsou nejvíce oblíbené a považovány za sexy. Třetím střihem prádla jsou volné trenýrky, které nabízí svobodu a volnost pohybu, ale bez opory. V Čechách zatím podobný průzkum neproběhl, podle statistik si však Češi nejčastěji kupují boxerky.

 

Průměrných 13 kusů

V průměru vlastní každý muž 13 kusů spodního prádla a nové si kupuje jednou za půl roku. Nejčastěji si volí jednobarevné boxerky, případně střih, který mu vyhovuje, převládá však stále jedna barva, nejvíce černá. První verze pánského spodního prádla byla objevena na ledovcovém muži Otzi, který žil před 5300 lety a byl to vlastně jen kus kůže upevněný opaskem.

Průzkumy také ukazují, že ženatí muži si mění prádlo častěji než ti, kteří jsou single a že mužům vydrží některé spodní prádlo i 10 let. Což je údaj, který jsi naopak některé ženy představit ani neumí, protože ty své prádlo obměňují mnohem častěji.