Vsaďte na osobní kontakt se zákazníkem

Přestože lze dnes prakticky jakékoli zboží objednat a zaplatit online, průzkumy ukazují, že drtivá většina stále upřednostňuje, mohou-li zakoupené zboží nejprve ozkoušet, případně se o něm poradit s prodejcem. I z toho důvodu je osobní kontakt se zákazníkem jeden z pilířů úspěšného obchodu a neměl by se podceňovat.

 

Nevýhody online propagačních nástrojů

Moderní podnikatelé sice online propagační nástroje hojně využívají, není však od věci je stále kombinovat s osobní propagací a dalšími tradičními způsoby marketingu. Zvolíte-li pouze jeden způsob propagace, zbytečně se tak ochuzujete o potenciální zákazníky. Samostatnou kapitolou jsou například e-shopy, které nedisponují kamennou prodejnou, i zde ale platí pár zásad osobní komunikace, které je pro spokojenost klientů třeba dodržovat. Hlavní nevýhody online komunikace se zákazníky však tkví v jejich nedostatečné informovanosti, což vede často k tomu, že jsou zákazníci na vážkách, zda daný produkt online zakoupit nebo jej nejprve osobně vyzkoušet. To platí zejména u elektroniky, oblečení a dalšího zboží, u kterého jeho koupi ovlivňuje více faktorů.

Z toho důvodu se stále vyplatí dbát na osobní kontakt se zákazníkem a moderní, prvoplánovou a účinnou propagaci přímo v místě podnikání. Kromě designu a vybavení prodejny a profesionality prodávajících je třeba přemýšlet o několika dalších věcech.

 

Prodávané zboží

Ať už je náš podnik součástí malé či velké komunity a soustřeďuje se na specializované zboží nebo naopak zasahuje do více oblastí, vždy je třeba určit několik základních produktů, které budeme propagovat více než ostatní. Může se jednat o sezonní výrobky, výrobky, které jinde k sehnání nejsou, výrobky, po kterých je vysoká poptávka, apod. Tyto produkty se vyplatí vhodně umisťovat tak, aby byly zákazníkům na očích. K jejich propagaci mohou sloužit POP a POS materiály z kartonu a lepenky, které lze nechat potisknout dle našeho přání. V praxi poté rozeznáváme dva základní druhy, a to podlahové displeje a pultové displeje. Zatímco podlahové slouží k uvádění nových výrobků na trh a k zlepšení vnímání značky v místě prodeje, pultové jsou ideální k vystavení zboží u pokladen, pozitivně ovlivňují rozhodnutí o koupi a výborně odlišují výrobky od konkurence. Mezi hlavní benefity kartonových POP a POS patří zvýšení prodeje, zlepšení vnímání brandu, také redukují náklady na dopravu a skladování, jsou ze sta procent recyklovatelné a hlavně dokážou zaujmout pozornost nakupujícího. Všechny typy POS a POP stojanů a displejů z kartonu si můžete nechat zhotovit přímo na míru u výrobce POP a POS materiálů Paketo.one.

 

Další aspekty

Mezi další aspekty, jak pozitivně ovlivnit zákazníka ke koupi, také patří již zmíněný design prodejny a zaměstnanci. Ti tvoří nedílnou součást celkového dojmu, který si zákazník z obchodu odnese, a proto by výběru zaměstnanců a jejich proškolení měl být věnován dostatek času.