Zařizujete si prodejnu? Poradíme vám, kde čerpat inspiraci
Online nákupy v České republice rok od roků vzrůstají. Dokazují to poslední průzkumy, které ukazují, že za posledních pět let vzrostl počet e-shopů zhruba o osmdesát procent. Nejen z toho důvodu je prvotní dojem zákazníků z návštěvy kamenných obchodů důležitější než kdy dříve. Jak vybavit svou prodejnu tak, aby se k vám zákazníci chtěli vracet?
Design
Design hraje v provozování úspěšného kamenného obchodu nemalou roli. Ta tam jsou doby, kdy nezáleželo na tom, jak bude prodejna vypadat a důraz byl kladen jen na kvalitu a kvantitu nabízeného zboží. Možná právě proto slouží stále více prodejen jako showroom. Není však od věci spojit oboje dohromady a kromě přímého prodeje umožnit zákazníkům si vystavené zboží i odzkoušet. Tomu je však potřeba interiér přizpůsobit. Před samotnou realizací prodejny si projděte nedávno otevřené obchody ve vašem okolí a poznamenejte si, co vás zaujalo a co nikoli. Není od věci se i vyptat v okolí, jak se jim tyto prodejny líbí a co by zde zákazníci změnili. Získáte tak základní přehled o poptávce v místě působení.
Při zařizování prodejny mějte také na paměti, že méně je někdy více. Pokud provozujete i e-shop, vyplatí se mít veškeré zboží dostupné online a ty největší favority zároveň i v prodejně, a to ze dvou důvodů. Jednak zde vznikne prostor pro zákazníky, aby se s produktem seznámili. A jednak docílíte toho, že váš obchod neponese punc přeplněného krámku se vším a zároveň s ničím. Doporučujeme zahnat představu přeplněných regálů a volný prostor využít k pohodlí kupujících či k podpoře prodeje těch nejvybranějších kousků.
Co se té týče, nesmrtelnou klasikou jsou podlahové a pultové kartonové displeje, které si můžete nechat vyrobit na zakázku. Mohou tak být v barvách firemního loga nebo ve vámi požadovaném tvaru. Záleží pouze na tom, k jakému účelu je zvolíte. Zatímco pultové displeje slouží k podpoře prodeje menších výrobků a umisťují se k pokladnám nebo na pulty, displeje podlahové jsou volně stojící propagační stojany, které pomáhají zlepšovat vnímání značky v místě prodeje. Všechny tyto druhy propagace můžete poptat u výrobce POP a POS materiálů Paketo.one.
Místo k odpočinku
Nepodceňujte ani místo k odpočinku. Byť je váš obchod malý a máte pocit, že by se nevyplatilo zde zřizovat koutek pro děti a pro jejich rodiče, opak je pravdou. Rodiče ocení kousek prostoru pro své ratolesti a budou se moci v klidu věnovat nákupu, což je to, co vy chcete. Nejnovějším trendem na poli nábytku je například nábytek z kartonu od výrobce obalových materiálů Paketo.cz. Pro představu, jak takový nábytek vypadá, navštivte letošní veletrh Reklama Polygraf 2016, který se koná od 10. do 12. května na výstavišti PVA EXPO Praha, a kde bude tato firma své výrobky prezentovat.
Navíc existuje ještě jeden důvod, proč zapřemýšlet nad takovým vybavením obchodu, a to stále více vzrůstající obliba v ekologicky nezávadném či recyklovatelném vybavení interiéru. Důkazem jest trend nábytku z palet, který po celém světě získává více a více příznivců.